14.5.13

Προβολές @ Knot Gallery: ERrOrS: Ματιές Από Την Avant-Garde [16/05/2013]



Η optic nerve παρουσιάζει: 
ERrOrS: Ματιές Από Την Avant-Garde_Πέμπτη 16 Μαΐου 2013_Έναρξη 20:30_Ελεύθερη Είσοδος

Μια βραδιά παρουσίασης κάποιων από τις σημαντικότερες ταινίες του avant-garde / πειραματικού κινηματογράφου με θέμα τη σεξουαλικότητα. 

Μέσα από μία ποικιλία τεχνικών  (επεξεργασία found-footage, κολάζ, stop-motion animation, αυτοβιογραφικές καταγραφές, μη γραμμική αφήγηση) οι κινηματογραφίστριες/στές κάνουν ριζοσπαστικά σχόλια, αμφισβητούν τις κυρίαρχες αφηγήσεις, δημιουργούν χώρο για αλληλεπίδραση και αναστοχασμό, μεταμορφώνοντας τη διαλεκτική σε υπέροχη, φρενήρη, πυρετώδη κινηματογραφική εμπειρία.


Πρόγραμμα
21.00
The Color Of Love - Peggy Awhesh, 1994, 10’
Downs Are Feminine - Lewis Klahr, 1993, 10’
Spiders In Love: An Arachnogasmic Musical - Martha Colburn, 2000, 3’
Removed - Naomi Uman, 1999, 6’
Paranoid - Anne Hanavan, 2005, 3’
21.45
Damned If You Don’t - Su Friedrich, 1987, 42’

(οι ταινίες θα προβληθούν σε μορφή βίντεο)


Δυο λόγια για τις ταινίες

THE COLOR OF LOVE - PEGGY AHWESH
1994, 10’, color, sound, 16mm 
Ένα ήδη διαβρωμένο από το χρόνο και τις καιρικές συνθήκες πορνογραφικό Super 8 φιλμ μεταμορφώνεται από την Peggy Awhesh στο The Color of Love. Επεμβαίνει στην αλλοιωμένη επιφάνεια του φιλμ αναδεικνύοντας την υφή της, χρωματίζει, σβήνει, ενώ κατά την εκτύπωση αλλάζει τη διάρκεια των πλάνων, και όλα αυτά υπό τον ήχο του tango. Καθώς πειραματίζεται με τη νοσταλγία, την αποστροφή, τη σεξουαλικότητα, τη θνητότητα, το ηδονοβλεπτικό αλλά και κινηματογραφικό βλέμμα, το πρωτότυπο καταρρέει παράγοντας μία νέα αφήγηση και ένα από τα ωραιότερα και προκλητικότερα τεχνουργήματα στην ιστορία του κινηματογράφου. 

DOWNS ARE FEMININE - LEWIS KLAHR
1994, 10’, color, sound, 16mm
Το Downs Are Feminine του Lewis Klahr είναι ένα οπτικό κολάζ. Φιγούρες cut-outs (αποκόμματα) από πορνογραφικά περιοδικά, gay και straight, τοποθετούνται σε εσωτερικούς χώρους παρμένους από περιοδικά για σπίτια και design των 70s, δημιουργώντας μια αμήχανη αλλά και διασκεδαστική χορογραφία. Ένα ειδυλλιακό, παράδοξο τοπίο, όπου η σεξουαλική πράξη, ο αυνανισμός, οι ερμαφρόδιτες μεταμορφώσεις, η διείσδυση, η παραβίαση και η τρυφερότητα συνθέτουν με τη σειρά τους το κολάζ μιας υπνωτικής αλλά και ονειρικής πραγματικότητας. 

SPIDERS IN LOVE: AN ARACHNOGASMIC MUSICAL - MARTHA COLBURN
2000, colour, sound, 2:30’, 16mm 
Ένα σύνθετο animation στο οποίο θηλυκές αράχνες στήνουν έναν χορό μαγευτικής και μακάβριας λαγνείας. Συστήνονται στον φακό πεινασμένες για κάθε δυνατή απόλαυση. Το soundtrack των Red Balune, Jad Fair και Jason Willett κατευθύνει τις πολύπλοκες χορευτικές φιγούρες που ενώνουν το όμορφο με το γκροτέσκο, τη ζωή με το θάνατο.

REMOVED - NAOMI UMAN
1999, 8min, color, sound, 16mm  
Για το Removed η Naomi Uman χρησιμοποιώντας χλωρίνη και ασετόν αφαίρεσε με παραδειγματική υπομονή, καρέ-καρέ, τις γυναικείες μορφές από ένα μεταγλωτισμένο ευρωπαικό πορνογραφικό φιλμ 16mm του 70. Το αποτέλεσμα είναι ένα συγκλονιστικό σχόλιο πάνω στην πορνογραφία, όπου λευκές ξεβαμμένες επιφάνειες παίρνουν τη θέση της πορνοστάρ, αναδεικνύοντας το εμμονικό βλέμμα της πορνογραφίας πάνω στο γυναικείο σώμα. Τα λευκά ‘κενά’ του φιλμ γίνονται μια ερωτική ζώνη, ένα κενό στο οποίο ένα φανταστικό σώμα προβάλλεται ενώ η διείσδυση δεν ολοκληρώνεται ποτέ. Αυτό το έργο είναι ασυνήθιστα ακριβές: πολιτικά ανατρεπτικό, πορνογραφικό με τον δικό του τρόπο, αυθάδες και εξαιρετικά αστείο. 

PARANOID - ANNE HANAVAN
2005, 2’:40’’, color, sound, video
Το Paranoid της Anne Hanavan είναι το τρίτο βίντεο από μία σειρά με σεξουαλικά explicit αυτοπροσωπογραφίες της, που επεξεργάζονται εμπειρίες  από την καθολική ανατροφή της, το παρελθόν της ως τοξικομανούς και πόρνης καθώς και την punk rock σκηνή. Υπό τον ήχο του Paranoid των Black Sabbath η Hanavan καταγράφει η ίδια με μια κάμερα στο χέρι τον εαυτό της να αυνανίζεται, μεταμορφώνοντας έτσι το πεδίο του ιδιωτικού χώρου σε ένα πεδίο αυτόεκφρασης και επικοινωνίας με το δημόσιο χώρο.

DAMNED IF YOU DON’T - SU FRIEDRICH
1987, 42min, b&w, sound, 16mm
Η Su Friedrich στο Damned If You Don’t προσπαθώντας να καταγράψει τη σχέση καθολικισμού και γυναικείας σεξουαλικότητας, φτιάχνει ένα μωσαϊκό ιστοριών/εμπειριών οι οποίες δένονται μεταξύ τους σε τέλεια αρμονία. Εργαλεία του φιλμ είναι η ασπρόμαυρη ταινία “Black Narcissus” (1947, σκηνοθεσία Michael Powell), η βιογραφία μιας καλόγριας που έζησε τον 16ο αιώνα σε ένα ιταλικό μοναστήρι, κατηγορήθηκε και καταδικάστηκε για ομοερωτική σεξουαλική συμπεριφορά και μια βωβή ιστορία αποπλάνησης.